Update: Lieve Hope heeft haar gouden mandje gevonden. Iedereen heel erg bedankt voor het vele delen en samen sterk!

Goed nieuws!! Er komt een sprookje uit binnenkort…
Lieve Hope is gereserveerd! Binnenkort meer nieuws.
Dank jullie wel voor het massale delen!
Samen sterk.

Een héél bijzonder zonnetje voor ons.

Na lang wikken en wegen gaan we tóch een forever home elders zoeken voor onze lieve Hope. Helpen jullie mee voor haar, zodat ze alle liefde kan gaan krijgen die ze zo verdient? Delen erg welkom.

Ruim een jaar geleden kwam ze bij ons. Ze was gesignaleerd op straat, waar ze rondzwierf met een kitten, zwaar vermagerd, bijna kaal, ziek en bang. Doodsbang! Haar oogjes bleken niet goed te zijn, wat haar nóg kwetsbaarder maakte. Stichting Poezenbende heeft zowel Hope als haar kitten meegenomen van de parkeerplaats waar ze verbleven. Het kleintje kreeg meteen via hen een mooi gouden mandje. Voor Hope, gezien haar conditie was het niet mogelijk haar te herplaatsen en zo en kwam ze terecht bij Hanna in de Achtste Hemel.

Na onderzoek bleek ze bijna blind (ziet schimmen). Ze zat onder de wormen en had al haar kracht nodig te herstellen, maar het dappere meisje ging de strijd aan en herstelde voorspoedig. Haar magere lijfje werd voller en haar vacht begon te glanzen.

Langzaam aan moest haar vertrouwen gaan groeien in de mens, duidelijk was dat ze veel negatieve ervaringen had opgedaan. Ook die strijd ging ze dapper aan.

In het begin schrok ze van een aanraking, ze zag het vaak ook niet aankomen. Na veel geduld en tijd ontdooide ze langzaamaan en kon ze steeds langer geaaid worden, waar ze enorm van genoot. Inmiddels is Hope een eersteklas kroelster. Ze vindt aandacht nu heerlijk!

Alleen kan het lieve meisje niet naar buiten én Hope kan door haar beperkte zicht niet goed met de andere dieren in De Achtste Hemel omgaan. Ze ziet andere dieren als speelballetjes, wat voor veel onbegrip zorgt. Dat is de reden waarom we met pijn in ons hart hebben besloten, op zoek te gaan naar een ander plekje waar ze gelukkiger kan gaan worden.

Door haar leergierigheid kan Hope inmiddels, wél onder begeleiding, even bij de anderen zijn. Ze zit dan op de stoel bij Hanna, terwijl ze knuffels krijgt en luistert naar Han, zodat ze braaf blijft genieten en niet achter de anderen aan gaat. Maar het blijft verre van ideaal voor haar.

Ze woont nu op een kamertje, waar ze af en toe extra aandacht krijgt. Éénmaal per dag heeft ze vrije uitloop in de gang, als de andere dieren buiten zijn, maar Hope verdient zóveel meer. Hoe mooi zou het zijn als ze een stabiel, rustig thuis krijgt in bijvoorbeeld een appartement, waar ze het enige geliefde dier is en alle liefde ontvangen mag die ze verdient?

Hope is geschat op ongeveer 7 jaar, is inmiddels gesteriliseerd, gechipt en geënt. Ze is verder kern gezond.

We zoeken voor haar een rustig thuis, waar ze zich veilig kan voelen en veel liefde kan krijgen. Door haar slechtziendheid is het geen kat voor beginners en een gezin met kleine kinderen die nogal eens druk en onverwacht in hun bewegingen zijn, – daar schrikt ze enorm van – is ook geen ideale plek voor Hope.

Verder houdt Hope van een geordende omgeving, zodat ze makkelijker haar vaste routes kan nemen. Ze kan, mag niet naar buiten, tenzij de tuin of het terras goed is afgezet. Hope kan dus niet met andere dieren.

Wie heeft dat ideale plekje voor haar en wil haar intense liefde ontvangen?

In geval van serieuze interesse, zouden wij het op prijs stellen als u contact met ons opneemt. Alles voor Hope.

Filmpje van onlangs: https://www.facebook.com/dierentehuisdeachtstehemel/videos/710889022617878/