Door het jaarlijkse feestgedruis van afgelopen dagen, in combi met de verzorging van alle dieren/patiënten kwam het er niet van het verdriet te delen wat weer op ons pad kwam.
Twee lieve schatten van ons zijn overleden,lieve Lilo en Barbie.

Een jong zonnetje is op zoek naar een nieuw forever gouden mandje. Helpen jullie weer mee zoeken? Samen sterk en alles voor Lilo.

Lilo is een jonge poes met een verhaal, maar daarover meer verderop in dit stukje. Om financiële redenen kan ze niet langer blijven wonen bij haar huidige baasje en er wordt nu gezocht naar een nieuw huisje.

Lilo woonde tot een half jaar geleden bij een oude heer die om medische redenen niet langer voor zijn lieveling kon blijven zorgen. Er was niemand die de zorg voor het poezenkind volledig kon overnemen en de dochter van de oude heer kon slechts 2x per week langskomen. Om die reden heeft het huidige vrouwtje Lilo met open armen ontvangen. Lilo kwam in haar nieuwe huisje als een verlegen en mager katje die niet veel vertrouwen had in de mensen of katten. Als ze iemand vertrouwt zal ze zich graag laten aanhalen maar daar zit wel een hele grote of eigenlijk lange maar aan. Haar staart. Daar kwam het vrouwtje al gelijk de eerste dag achter. Poes was op schoot geklommen om zich eens lekker te laten aaien en terwijl haar vrouwtje hiermee bezig was en bij het staartje was aanbelandt, haalde Lilo stevig uit. Observatie leerde dat ze haar staart niet gebruikte en het bezoek aan de dierenarts maakte duidelijk dat de staart gebroken was. Ze had dus uitgehaald omdat het pijn deed.

Nu zijn er twee opties voor lieve Lilo maar beide opties zijn voor het vrouwtje financieel niet haalbaar.

Daarbij komt óók nog dat Lilo de kinderen van het vrouwtje doodeng vindt. Ze heeft geprobeerd haar vertrouwen te geven, maar Lilo blijft alleen de grote vriendin van het vrouwtje en gaat helaas met een grote boog om de kinderen heen.

Ze gunt Lilo echter een kans en zoekt daarom lief nieuw personeel voor Lilo dat de zorg over wil nemen en die de tijd wil nemen om haar vertrouwen te winnen. Momenteel krijgt Lilo dagelijks medicijnen tegen de pijn (optie 1). Die medicatie zou niet meer nodig zijn na een amputatie (optie 2).

Op haar staartje na is Lilo gezond. Ze is een niet gesteriliseerde, gechipte of ingeënte binnenkat van om en nabij de 1,5 jaar. Een jonge meid dus met nog een gouden toekomst voor zich, het liefst zonder staart want daar heeft ze nu gewoon last van. Momenteel woont Lilo in Rotterdam-Zevenkamp.

Wie heeft of weet een gouden mandje voor deze lieverd en wil de zorg voor Lilo op zich nemen en heeft een rustig plekje voor haar zonder kinderen?

Als je interesse hebt of meer informatie wilt dan kan je mailen naar 87manuela@gmail.com of via Facebook, Manoe Pires.